woensdag, augustus 01, 2007

 

Prachtige oliemarkt

De nieuwe recordprijs voor een vat olie die gisteren werd gemaakt, is voor consumenten een heel vervelende zaak. Dat worden immers ongetwijfeld ook recordprijzen aan de pomp. Eerlijk gezegd zat ik gisteren echter te genieten. Al vanaf begin vorig jaar zit ik in heel specifieke oliefondsen. Ik heb dit jaar een nieuwe portefeuille opgezet, met daarin heel bewust Chinese aandelen en aandelen in de energiesector.
Gisteren zag ik pas net voor 22:00 uur dat de Dow Jones enorm gedaald was ten opzichte van eerder in de sessie. Ik had alleen mijn China en energie portefeuille voor en zag niets van de daling van de indices. Ik zag pas in de laatste minuten van de handel een flink deel van de eerdere enorme winst vervliegen. Dat gezegd hebbende, aan het eind van de sessie bleef er nog genoeg winst over om heel wat tanks met dure diesel vol te kunnen gooien.
Kortom, die stijgende olieprijs, daar maak ik me nog niet zo druk over. Het is nu niet een stijging omdat er een acuut probleem is. Het spel was gisteren om een nieuw record te zetten. Dat is de heren handelaren gelukt. De hogere energieprijzen zijn goed voor de aandelen in de energiesector. Misschien niet iedere dag, maar hun winsten vliegen dan omhoog en uiteindelijk zien we dat in de koersen.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?