dinsdag, juli 24, 2007

 

American Express doet goede zaken

Een verbetering van de netto winst met 12% ten opzichte van het tweede kwartaal in 2006. Per aandeel steeg de winst zelfs 13% naar 0,88 per aandeel. De kwartaalomzet bedroeg ruim 7 miljard dollar. Het gaat goed met de onderneming en ook het aantal uitgegeven creditkaarten neemt fors toe. In de afgelopen drie maanden werden twee miljoen nieuwe kaarten uitgegeven. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat je in Amerika bij iedere hotelboeking, bankrekening opening en nieuw abonnement op blad, sportvereniging of sportschool je al je 'eigen' creditkaart kan krijgen. De resultaten van American Express laten echter zien dat hun klanten ook wat met die kaarten doen.
Als ik mijn Amerikaanse vrienden zeg dat ik drie Credit Cards heb, zie ik ze wachten op de periode waarin ik die drie kaarten verkregen heb. Er zijn er al die meer dan 20 van die kaarten hebben en als ze er op ingaan kunnen ze er serieus drie per maand opvragen omdat ze er in hun gewone doen en laten tegenop lopen en gevraagd worden of ze een nieuwe kaart willen hebben. In Amerika is het vaak echt een krediet kaart, terwijl wij in Europa het meer als betaalmiddel gebruiken zonder dat de kaart rood staat.
Is American Express (AXP : NYSE) nu interessant? Met een k/W van 20,4 en een PEG ratio van 1,5 denk ik niet dat een belegging in dit aandeel een slimme zet is. Het aandeel is al flink aan de prijs en hoewel het een goed lopende onderneming is, betalen beleggers daar al een te stevige prijs voor. Wat mij betreft dus niet kopen.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?