vrijdag, augustus 03, 2007

 

Het is net 1999

Ik sprak gisteren Jack Hoogland die in het gesprek de woorden 'het is net 1999' uitsprak. Natuurlijk zijn er enorme verschillen, maar hij is een belegger die met zijn topaandelen service in zeer laag gewaardeerde aandelen zit. Wat nu opvalt, is dat veel van die spotgoedkope aandelen in deze markt NOG goedkoper worden! We zagen dat ook in 1999. Iedereen stapte toen in aandelen die nooit winst hadden gemaakt en dreven de koersen van die stukken op tot ongekende hoogtes. Een belegger als Warren Buffett werd toen uitgelachen omdat hij de boot leek te missen. Dat lachen duurde tot 2001. Toen begon Warren aan een comeback die hem invloedrijker maakte dan ooit tevoren. Hij had bewezen dat zijn methode uiteindelijk het meeste geld opleverde, want 90% van de beleggers verloren enorme vermogens in die luchtballon aandelen. Hij had als één van de weinigen geld toen de markt weer aantrok. Hij had zoveel geld dat hij jarenlang 40 miljard dollar cash moest aanhouden.
Met een broker als InterActive Brokers kan u voor 1 dollar een aandelen transactie doen. Het is dus qua kosten prima te doen om met plukjes van 500 dollar aandelen bij te kopen. Ik heb eerder deze week een 100% winst genomen op één van mijn energie posities en daarin mijn investering teruggehaald. Dat geld heb ik nu in een aantal kleinere plukje gebruikt om weer wat bij te kopen in aandelen die nog weer goedkoper werden. Heel bewust aandelen van zeer winstgevende bedrijven met een zeer lage waardering. Dat doe ik nu dus ook. Het enige dat ik vervolgens nodig heb is geduld.
Er is nooit zekerheid dat een belegging succesvol wordt, maar op deze manier wordt de kans op succes op termijn wel enorm veel groter. Zoals gezegd, er is geduld voor nodig. Het is net 1999. Als dat echt zo is, dan zal ik over enkele jaren de vruchten gaan plukken. Ik zal dus moeten wachten op succes.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?