maandag, juli 16, 2007

 

Fundamenteel een prachtige markt

Peter Lynch was in de jaren tachtig één van de meest succesvolle beleggers door te kijken waar in de winkels de rijen voor stonden. Ik ben er nu zelf ook achter waar die rij nu staat. Wie echt een 'hot' product zoekt, die moet navigatie-producten goed gaan bezien. Een TomTom is als navigatieproduct een hot item. De navigatiesystemen gaan als warme broodjes over de toonbank. In mijn vakantieweek heb ik een week rondgereden met navigatie en thuisgekomen was mijn eerste actie de spullen uitladen en direct naar de winkel om mijn eigen TomTom te kopen. Ik ben volledig 'om'.
Ideaal en zeker op vakantie. Ik ben nu op plekken gekomen waar ik zonder navigatiesysteem nooit was gekomen. Het rijdt daarbij zoveel meer ontspannen dat het me ook heel reëel lijkt dat verzekeringsmaatschappijen korting geven op automobilisten die met navigatie rijden. Geen gestress om te zoeken naar het volgende verkeersbord. Doet het ding het een keer verkeerd (dat komt ook voor) dan rij je gewoon door en hij verzint wel een alternatief.
Ik heb mijn aandelen TomTom en Tele Atlas eerder dit jaar met een leuke winst verkocht, maar fundamenteel gezien moet ik de verkoop van de stukken nog maar eens heroverwegen. Naar mijn idee is deze markt nog maar net begonnen en kunnen beide bedrijven wel eens heel groot gaan worden.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?