donderdag, juli 05, 2007

 

Bobs fast food

Maar eigenlijk heet het bedrijf Brazil Fast Food en de tickercode en naam op straat is "Bobs". Ook zo'n pennystock waar ik lang geleden ingestonken ben. Ik noem het nu wel echter, want tien+ jaar later is het geen pennystock meer. Dat heeft twee oorzaken. Eén is een reverse aandelensplitsing die al vele jaren geleden heeft plaatsgevonden en twee is het feit dat dit nu één van die zeldzame bedrijven is die het na tien jaar ploeteren WEL gered heeft.
Als belegger van het eerste uur ben ik nog altijd niet happy. Ik sta nu pas op mijn aankoopkoers. Ik kocht ergens in 1995 of 1996. Nu eindelijk eigen geld terug, dat schiet niet op. K/W is nu 9. Dit is nu wel een winstgevend bedrijf in een prachtige markt. Nog altijd genoteerd op de OTC beurs, maar daar staat Heineken ook, dus het zegt niet alles.
Het zegt wel dat zelfs bij succes het voor de belegger maar de vraag is of het dan ook uiteindelijk iets oplevert.
Ik vond het verhaal indertijd leuk genoeg om de aandelen maar te houden, maar in feite heb ik hier alles fout gedaan wat maar fout te doen was. Ik werd verliefd op het aandeel, heb het tien jaar lang dood op de plank laten liggen en heb me indertijd laten gek maken door een mooi verhaal. In feite is het nu pas een interessant bedrijf aan het worden. Immers winstgevend in een mooie economie. Nu hoop ik maar dat ik uiteindelijk slechts tien jaar te vroeg op het feestje was.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?