dinsdag, juli 03, 2007

 

Wat te doen met 10000 extra te beleggen euro

Een Insider abonnee van onze Global Energy Service vroeg me wat hij zou kunnen doen met de 10.000 euro die hij nog 'over' had.
Nu wil het toeval dat ik gisteren 10.000 van de belastingdienst overgemaakt kreeg en dus precies met hetzelfde 'probleem' aan het worstelen was.
Ik was er net uit en kon daarom de Insider abonnees een extra alert toesturen.
Ik kocht een Noordamerikaans aandeel dat een K/W van 10 heeft en gewaardeerd wordt op haar bewezen reserves, terwijl haar onbewezen reserves 9x zo groot zijn. Daar zit dus nog wel wat opwaartse potentie in.
Verder koos ik voor een Chinees aandeel dat we op 9 maart al kochten en nu al 75% hoger staat. Ik ga dat aandeel bijkopen, want de K/W van net iets meer dan 3 is net even iets te aantrekkelijk.
Verder ga ik voor een Braziliaans aandeel in de olie-industrie dat een K/W van 6 heeft.
Al met al een heel aardige besteding van die 10.000 extra te beleggen euro's.
Twee van de drie aandelen waren al in portefeuille bij de Global energy Newsletter abonnees. Het derde aandeel loopt redelijke kans om binnenkort ook officieel in portefeuille genomen te worden.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?