donderdag, juli 19, 2007

 

Amerikaanse consumenten leningen

Zoals u wel had kunnen verwachten van mij, heb ik de laatste maanden aandelen gekocht van winstgevende bedrijven die actief zijn in de Amerikaanse leningen markt. Die hele markt ligt nu onder zwaar vuur en beleggers hebben zich er uit angst massaal van afgekeerd. DAAR moet je dus zijn om spotgoedkoop aandelen te zoeken.
Eén van die bedrijven rapporteerde eerder deze week. Het blijkt dat ze ook een wat hoger percentage 'slechte leningen' constateren, waarbij bijna 5% van de leners achterblijft in betalingen.
Echter ging hun kwartaalwinst onder de streep per aandeel omhoog van 11 cent naar 15 cent. Een fantastisch resultaat derhalve. Op zes maandsbasis is het een toename van de winst per aandeel van 18 cent naar 29 cent.
Natuurlijk is het aantal slecht betalende klanten belangrijk, maar dit bedrijf blijft haar winsten opvoeren, terwijl de marktcondities ongunstig zijn. De K/W van dit aandeel is nu 11. De PEG ratio is 0,58. Pertinent goede cijfers en daarom beleg ik ook in dit soort bedrijven, juist in markten die nu door beleggers gemeden worden. Naar verwachting van analisten komt de winst volgend jaar uit op 0,83 per aandeel, waarmee de K/W in 2008 op 7,5 zou uitkomen... als de koers niet verder aantrekt. Ondanks een zeer zwakke markt gisteren weer meer dan 2% koerswinst voor dit aandeel.
Hoe kwam ik aan dit aandeel? Dat is makkelijk, via mijn collega Jack Hoogland. www.topaandelen.com


Tom Lassing

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?