maandag, november 19, 2007

 

Rienk H. Kamer

Afgelopen vrijdag was er wederom het symposium van Rienk H Kamer. Hoe je ook over de man denkt, zijn analyses zijn in mijn ogen bijzonder goed doordacht.
Rienk gaat voor China en grondstoffen en daarbij nu ook voor Afrika. Die eerste twee zit ik al heel het jaar in en ben ik het met hem eens. Afrika zie ik persoonlijk niet zo heel veel in. Daar is nog amper sprake van een serieuze aandelenbeurs, behalve dan vooral de beurs van Zuid Afrika. Als particuliere beleggers hebben we daarom op dat continent naar mijn idee niet zo veel te zoeken. Rienk geeft dan ook aan dat je het vooral via deskundigen moet oppakken, maar in landen waar corruptie nog welig tiert, gaan ook deskundigen onderuit. Al was het maar omdat ze hun handen vuil moeten maken om ook te mogen handelen.
Afrika is daarom wat mij betreft vooral een spannend jongensboek verhaal, maar naar mijn idee veel te risicovol voor de gemiddelde particuliere belegger. Je moet als adviseur echter iets zeggen om op te vallen en mediaschuw is RH Kamer nooit geweest.
Volgens Rienk moet je ook vooral in China en Grondstoffen zitten en ook dat moet je volgens hem vooral niet zelf doen.
Ik kan dat op zich wel beamen... Doe het niet allemaal zelf, maar laat u voor de concrete tips adviseren door bijvoorbeeld www.beursaccent.nl dat al heel 2007 doet waar Rienk Kamer het nu in november over heeft.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?