donderdag, augustus 16, 2007

 

Wat doe ik nu zelf op de beurs?

Als eigenaar van www.globalenergynewsletter.nl zou ik een vreemd figuur slaan als ik fundamenteel zou afwijken van wat ik daar doe.
We zitten daar qua trends in China, Energie, Grondstoffen en Water.
Verder hebben we daar en heb ik privé en zakelijk zwaar ondergewaardeerde aandelen in bezit.
Alle aandelen dalen nu. Ik ben daarom voorzichtig aan het bijkopen en heb nog altijd niets afgedekt. Ik heb daarbij in alle gevallen vooral goedkope kwaliteitsaandelen in bezit. Ik heb al mijn 'te dure aandelen' al weken en maanden geleden verkocht.
Heel bewust dus voor laag gewaardeerde kwaliteit gekozen. Ook die aandelen dalen nu, maar ik 'weet' in ieder geval dat ik geen hype aandelen in bezit heb.
Het komt nu aan op karakter en doorzettingsvermogen. Ik heb de goede aandelen, maar ze dalen in prijs. Lig ik daar wakker van, of is dat een extra kans? Ik zie het als kans, maar ik realiseer me dat ik achteraf gezien had kunnen winnen door even afscheid te nemen en later goedkoper terug te komen. Lig ik daar dan wakker van?
Neen. Je kan niet alles winnen. Uiteindelijk komen mijn prachtige aandelen heus boven drijven. Gemiddeld K/W van mijn hele portefeuille ligt onder de 10 en ik heb zeer winstgevende bedrijven! Ik heb geen enkele reden me zorgen te maken. Ik beleg niet voor morgen, ik beleg voor over enkele jaren. Ik ben geen speculant en ik ga ook zeker niet met de meute meerennen, want dat heeft nog nooit iemand rijk gemaakt.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?