dinsdag, augustus 14, 2007

 

Blackstone verdriedubbelde de winst

Het is een mooi jaar voor Blackstone geweest. Tot begin juli zat alles mee en daar heeft het fonds dan ook volledig van geprofiteerd. Het bedrijf geeft aan vol goede moed naar de toekomst te kijken, maar ik ben minder optimistisch. Door de leningcrisis is namelijk de animo voor dure overnames een stuk kleiner geworden. Ook zijn marktpartijen minder happig om veel geld aan roekeloze hedgefunds en Private Equity bedrijven te verstrekken. Nu wil ik niet stellen dat Blackstone een roekeloos Private Equity bedrijf is, maar heel de sector krijgt nu klappen en ik kan me niet indenken dat het Blackstone niet zou raken. De wens lijkt dus de vader van de gedachte bij de CEO van Blackstone.
Net voor de beursgang, om precies te zijn op 25 juni 2007, gaf ik al aan dat men niet voor niets juist toen naar de beurs wilde gaan.

De subprime crisis kwam sneller dan ik gedacht had, maar ze kwam al wel, en dat was onomkeerbaar. Dit ter ondersteuning van mijn stelling dat de private equity sector het al had zien aankomen en snel even wilde cashen. In Duitsland gingen de aandelen Blackstone al van boven de 30 terug naar onder de 18. Tel uit je winst als particuliere belegger die zich liet verleiden tot meedoen in de IPO.



Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?