donderdag, augustus 09, 2007

 

Goedkoop, goedkoper, goedkoopst

Jack Hoogland heeft met zijn topaandelen service iets moois in handen, waarmee hij op een heel gedegen manier heel goedkope aandelen weet te vinden. Er is maar één probleem, soms is goedkoop voor beleggers nog niet goedkoop genoeg. Het kan dus wel eens goedkoper. De laatste weken zien we dan ook flinke dalingen in het lijstje van de goedkope aandelen. Ik heb al eens geschreven, ik koop bij dat soort buitenkansjes dan zo nu en dan wat bij. Zo ook gisteren, zo rond 16:30 uur, een uurtje na opening van de beurs. Ik kocht een aandeel dat al echt zo belachelijk goedkoop was geworden dat de structurele dividend uitkering al uitkomt op een dividendpercentage van 22% op jaarbasis. Nog nooit heb ik een aandeel gezien dat structureel 22% dividend wist uit te keren. Ik kocht dus om 16:30 uur. Het bleek stom toevallig NET voor een wake-up call te zitten.
Beleggers beseften ineens dat hier geschiedenis geschreven werd en dat een aandeel bijna voor een weggeefprijs aangeboden werd. In drie uur tijd ging de koers 20% omhoog.
Soms... ja soms, koop je net op de goedkoopste koers. Die mazzel kan je net eens hebben.
Overigens komt mazzel in paren. Een ander aandeel heb ik juist eerder deze week tegen een extra 50% korting hetzelfde aantal aandelen bijgekocht. Ook dit aandeel stond intraday op een gegeven moment bijna 20% in waarde omhoog, waarmee mijn verlies op de positie snel heel veel kleiner werd. Uiteindelijk sloot het aandeel nog altijd 10% hoger. Niet slecht dus.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?