woensdag, juni 13, 2007

 

USEC

Als ik kijk naar één van mijn blunders van de afgelopen twee jaar, dan is op het eerste gezicht USEC er helaas één. Het ging zo goed in het begin. Er werd zelfs na korte tijd op 25% winst genomen en alles leek fantastisch te blijven gaan. Vervolgens kreeg ik ernstige berichten van binnenuit en vanuit Rusland, alwaar Putin een rode knop heeft waarmee het bedrijf ernstig in de problemen kan komen. Op de overgebleven aandelen positie werd dus uit voorzorg verlies genomen.
Tot mijn grote verbazing trok de beurs belegger zich niets aan van de gegevens die naar buiten sijpelden. De koers verdubbelde na mijn verkoop! 100% winst in een jaar tijd misgelopen!
Dat is balen. Punt is echter, ik vind dat je daar niet altijd op kan gokken. Ik blijf dus achter mijn verkoopbesluit staan. Als je hoort dat de zaak op drijfzand begint te staan en je houdt dat stil in niets anders dan de hoop dat anderen het nog niet zien, wat voor adviseur ben je dan?
Gisteren kwam er via de Times eindelijk wat meer uit over de gang van zaken.
Eindelijk 'zien' beleggers de benarde situatie waarin het bedrijf zich bevindt. De aandelen doken 11,7% omlaag. De directie ontkent de problemen, maar gaf al wel toe dat ze ondertussen al een jaar achter op schema loopt en dat ook het budget al overschreden wordt. Ik weet het niet, dat klinkt mij niet in de oren als een bedrijf waar alles onder controle is. De hoop is nu dat de Amerikaanse regering te hulp zal komen. Een lekker idee in het land van de vrije handel.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?