maandag, juni 11, 2007

 

Het einde van de bullmarkt

Het eerste wat bij me opkomt als iemand me vraagt of het einde van de bullmarkt al is aangebroken, is... Is het belangrijk?
Maakt het serieus voor uw beleggingen uit wat of de beurs doet?
Waarom?
De helft van de lezers ben ik nu in volkomen wanorde kwijt...
Immers NATUURLIJK maakt het voor hen uit, wie belegt er nu in een markt die daalt!
Ik dus.
En niet eens altijd neerwaarts, want ik koop óók dan long posities die profiteren van een opgaande beurs, dus OOK als de beurs daalt.
Niet iedere dag en ook niet direct bij de start van een daling, maar ik koop kwaliteit aandelen van super bedrijven die hun markt domineren. Die koop ik wanneer ik het aandeel interessant vind, wat ook de beurs op dat moment ook doet.
Als dan andere beleggers vinden dat die prachtige aandelen NOG goedkoper mogen worden, wie ben ik dan om die buitenkans te laten liggen?
Ik ben echter niet van steen, dus ik geef toe dat het pijn doet dat mooie bezittingen minder waard worden. Als ik de overtuiging heb dat het nog veel verder omlaag gaat, dan zal ik van die beweging wel willen profiteren. Ik kan zelfs besluiten om dan tijdelijk posities te verkopen. Echter ga ik niet bij iedere kleine neerwaartse beweging die misschien het begin van de bearmarkt is deze prachtige aandelen uit de portefeuille gooien. Liever koop ik bij. Immers zou ik verkopen en trekt de markt onverwachts weer snel aan, dan heb ik het nakijken. Ik ben dus een heel luie belegger die heel bewust kwaliteit koopt. Mijn 'investeringsbeleggingen', dus niet mijn trades, die liggen daarom niet in Amsterdam, maar liggen allemaal in Amerika... Of beter gezegd, via Amerika.
Energie, China en sinds een paar dagen ook 'water'
www.globalenergynewsletter.nl


Tom Lassing

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?