dinsdag, mei 22, 2007

 

De nieuwe wereldmarkten

Correctie? Het lijkt wel een woord dat niet meer in het beleggerswoordenboek thuishoort. Als er iets pertinent niet op het netvlies staat is dat het immers wel.

Gisteren heb ik toch maar wat aandelen van de hand gedaan. Prima bedrijven, maar net niet de aandelen waarmee ik een eventuele correctie in wil gaan. Kortom, ik ben mijn portefeuillekwaliteit in die zin aan het verbeteren dat ik aandelen overhou met wie ik wel een correctie in durf.

Heel het woord correctie kan dan wel uit het zicht zijn, ze is niet uit de mogelijkheden geschrapt.

Ik begin Warren Buffett steeds meer te waarderen. Ik heb dan ook mijn portefeuille vol met aandelen die hij zou hebben ingenomen als hij nu nog een dertiger was, en ook, zoals hij nu al steeds meer doet, buiten de Amerikaanse landsgrenzen zou kijken.

De volgende Warren Buffett is naar mijn idee een belegger die in het Verre Oosten de nieuwe wereldmerken aan het opkopen is. Immers is de situatie daar nu niet anders dan de situatie die Buffett aantrof in het Amerika van de jaren zestig.

De grote consumentenboom is in China en in mindere mate in India begonnen. Er is een nieuwe markt bijgekomen. Een markt minstens zo groot als Europa, maar met de potentie om tot wel vier keer zo groot te worden. Deze uitzonderlijke situatie is éénmalig. Immers zijn er verder geen onderontwikkelde markten van die omvang in de wereld. 2 miljard mensen die nu pas serieus gaan denken over welvaart die wij al tientallen jaren kennen!

Als u daar als belegger nog niets mee doet, dan mist u de boot. www.globalenergynewsletter.nl heeft daarom een heldere strategie richting die nieuwe markt.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?