donderdag, september 08, 2005

 

Voorbeeld van potentieel belegger oplichtingsgeval

Ik zeg potentieel, want 100% zeker weet ik het niet, maar leest gerust verder en vel uw eigen oordeel. Betrokkene kende mijn naam niet, alleen mijn E-mail adres, daarom wordt ik met 'beste' aangeschreven. Zo'n aanbod doe je ook iemand die in zijn nieuwsbrief keer op keer waarschuwt tegen oplichting niet zonder dat je eerst polst hoe hij er tegenover staat. De naam die de afzender in zijn mail gebruikt is op Internet onbekend. Hij laat buiten een naam geen enkele indicatie achter wie hij is of waar hij woont en mijn geld moet onder beheer komen van deze onbekende. Al met al reden om bijzonder waakzaam te zijn. Hieronder treft u de mail die ik ontving aan:

Geachte,

Mijn naam is xxxxxxx. (red: naam is door ons gewist)
Ik ben 32 jaar en ben in het dagelijks leven een full time belegger.
Ik heb jou email adres via het internet, en stuur deze mail omdat ik een
voorstel voor je heb.

Ik ben een zeer goede belegger, en heb reeds jaren ervaring. Handel ook in
penny stock (otc), opties alles. Aandelen shorten doe ik ook.
Ik zoek nog twee personen waar ik hun aandelen portefuile mag beheren. Hoe
werkt dit, u opent een rekening bij www.whselfinvest.com
Daarna geeft u mij de log in gevens en beheer ik jou portefuile. Dit is
complet veilig aangezien je geen geld kunt versturen naar een andere
rekening buiten jou rekening.

Wat zijn de doelen en wat verdien jij en ik eraan. Binnen de 2 maanden
zouden we 100% winst hebben op jou portefuile. Na die twee maanden haal je
jou begin kapitaal er terug uit en doen we verder met de winst. Na elke
100% daarna delen we de winst onder elkaar. En zo gaan we verder. Je kan
hier elk moment mee stoppen wanneer je maar wil.

U zult nu denken van dit kan niet, nee dit kan niet als je belegt in
belgische aandelen. Ik zit elke dag 14u op de pc. Ik neem contact op CEO's
van bedrijven. Zoek alle sec filings na en doorzoek alles grondig. Indien
je hier intresse in hebt of vragen kan je mij altijd contacteren.


Vriendelijke groeten
xxxxxxx (red: naam is door ons gewist)

Redactie:
KLINKT AANTREKKELIJK H?.
Het punt hier is, misschien lukt het hem met zwaar gokken om bij een belegger in twee maanden inderdaad 100% winst te maken. Op dat moment heeft hij gratis geld te pakken en is de geldschieter ook gelukkig. Als u een beetje verstand van beleggen heeft weet u dat 100% voor de portefeuille in twee maanden garanderen simpelweg waanzin is. Ja, het is me ook wel eens gelukt, in de Internet hype, maar verder ken ik niemand die het met een volle portefeuille structureel lukt.
Stel echter dat het hem niet lukt. U uw geld kwijt en hij zoekt wel een ander met wiens geld hij zwaar mag gokken. U weet niet eens wie deze man is! Als hij zo goed is als hij zegt, waarom staan er dan op Internet nergens artikelen van hem, maar waarom is hij dan nu wel aan het schooien voor geld?
Hij is al jaren belegger stelt hij. Stel even hij begon met slechts 10.000 euro te beleggen. We doen niet lullig, we geven hem 'slechts' drie jaar ervaring.

Hij maakt 100% iedere twee maanden... Na één jaar had hij dan al 320.000 euro gehad. De volgende twee maanden werd dat al 640.000 euro. Hij is dan pas 14 maanden onderweg.. Deze man is met drie jaar ervaring al vele malen miljonair en vraagt nu aan u of u uw geld ook even wil inzetten. Ik ben er niet 100% zeker van dat dit oplichting is, maar 99,9% wil ik er wel zeker van zijn.

Wie of deze man ook is, dit is DE manier om uw geld kwijt te raken. DIT zijn nu net praktijken waartegen de AFM zou moeten optreden. (Die lezen deze blogger ook, dus ik kan me de moeite besparen het ze door te sturen)
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n aanbod naar de redactie van Beursblogger te sturen? Van alle diskwalificaties is dat misschien nog wel de grootste.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?