donderdag, september 01, 2005

 

De Telegraaf

De Telegraaf heeft een mooie stijging van de winst behaald, over 2005 een winst van 23,8 miljoen euro.
Ondanks dat het over het algemeen slechter blijft gaan met de gedrukte pers weet De Telegraaf er meer winst uit te slepen, hetgeen zonder meer een goed resultaat genoemd mag worden.
Per aandeel neemt de winst toe van 036 tot 0,45 euro.
Overigens is de reorganisatie van De Telegraaf nog niet over. Verdere personeelsreducties worden niet uitgesloten.
Volgens Directeur van Arp hangt het resultaat van De Telegraaf ook samen met wat de economie gaat doen, immers, in zijn woorden, een aantrekkende economie is goed voor de advertentiemarkt.
Dat laatste vind ik opvallend.
Immers, bij een aantrekkende economie hoeft een ondernemer juist minder te adverteren. Juist nu zien we op veel plekken de advertentie inkomsten enorm toenemen, maar van een aantrekkende economie is geen sprake. We staan op zijn best nu stil met de economie. Ondernemers proberen juist nu door reclame het verlies aan omzet te compenseren. De Telegraaf weet volgens eigen zeggen niet te profiteren van de aantrekkende advertentiemarkt en dat is een zorgelijke ontwikkeling. Blijkbaar zijn de advertenties in de publicaties van De Telegraaf te duur en daarmee niet lonend voor de ondernemers. De winst van De Telegraaf komt dus blijkbaar uit reorganisatie opbrengsten en niet uit kracht van de onderneming. Dat is dan toch nog zorgelijk.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?