maandag, augustus 15, 2005

 

Future handel en "pluk de dag beurs systeem"

Hieronder treft u een door ons ontvangen bericht over Future handel en het Beursbox "pluk de dag systeem" aan.
Enige tijd geleden schreef ik enkele artikelen over het 'Pluk de dag systeem". Zie
http://www.beursbox.nl/2005/07/beurs-beleggingsmethode-pluk-de-dag.html
(meer weten over dit systeem, klikt u hier: www.beursbox.nl/bedankt.html)

Ik kreeg zaterdag een bericht van een belegger die hier actief mee is gaan werken:
Al lang volg ik de nieuwsbrief en die is ideaal voor iemand zoals ik, super ge?soleerd, en dus geen contact met andere traders. Op deze manier krijg ik een breed overzicht wat er leeft buiten mijn eigen focusgebied. Tot hiertoe was dit traden met FTI en Dax futures via BinckTrader.
Wat mij in het oog sprong is uw simpel systeem om op de FTI long en short te gaan met een stop van 1 tot 1.5 punten. Ik heb eens gelezen dat een goed systeem zo eenvoudig moet zijn dat men het kan opschrijven op de achterkant van een envelope. Sinds 2000 volg ik de FTI , AEX , DAX, S&P,Dow en Nasdaq, maar OOK de e miNY crude oil future. Van 9 tot 23 h met korte breaks.

De ergste index is voor mij de FTI gebleken, continue werd ik uitgestopt. Dit gold ook voor alle andere Indexfutures sinds 2 jaar.
Sinds anderhalf jaar volg ik de crude oil op Barchart gratis met 30 min vertraging.

Sinds 3 maanden koop ik turbos; brent crudeoil, die ik koop volgens mijn denkbeeldige long en short op die Barchart crude oil future en waarop ik handel volgens uw systeem; met stop van 1 tot 1.5 $.

Het is vooral de curve van de crudeoil die mij succes oplevert. Als die stijgt of daalt is dit bijna altijd zonder uitgestopt te worden (bijv. telkens 3 tot 5 $ pt winst alvorens een trend omkeer). Zie laatste stijging van $57 naar $67 zonder mijn stop van $1,5 te raken. Zolang zat ik dus Turbo long.

De laatste 3 maanden met inzet van € 5000 verdiende ik gemiddeld € 2500 per maand met deze turbo's. Zou ik futures getrade hebben (margin ong. €2000) dan zou dit bedrag zeer veel hoger liggen omdat het dan om $500 winst of verlies per $ op de NY crude.

Dus geen continue valse uitbraken en dito onnodige stops op de olie contracten. Alles zeer eenvoudig na een top of dal, na stop van 1.5 ga ik onmiddelijk terug short of long, en zet dan ook mijn turbo zo in.


(Naam van de schrijver bij de redactie bekend, maar op verzoek hiervan geen publicatie)

De "pluk de dag methode" leest u hier meer over http://www.beursbox.nl/2005/07/beurs-beleggingsmethode-pluk-de-dag.html


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?