maandag, augustus 01, 2005

 

Beurs Tip van de dag

Mijn tip van vorige week was een kort leven beschoren. Binnen een ochtend was de positie al geknipt en geschoren en was 1,5 indexpunt verlies opgelopen, waarna de stop loss in werking trad.
Er is vorige week ook niet veel meer dan dat op de beurs gaande geweest, tenminste, als we de index bezien.
Nog altijd staan we net onder de 400 en missen we de kracht om deze stand echt te testen.
Als beleggers moeten we ons zo nu en dan echt afvragen of we wel zo nodig in de markt moeten zitten. Zo ook nu.
Wat hebben we tussen de 390 en 400 in feite in de index te zoeken?
Het is mooi weer buiten en kunnen we dan niet beter even de beurs de beurs laten en pas in actie komen als we een keer buiten die range gesloten zijn.

Ik breek er een lans voor, al weet ik dat er wat partijen minder blij mee zijn. Immers, de marketmakers en Euronext zouden graag veel omzet zien. Die zagen we vorige week ook, maar het bracht ons als beleggers nergens.

de index is dus niets, maar is er dan niet op een ander deel van de markt geld te verdienen?
Het antwoord is simpel en is 'ja'. Natuurlijk is er geld te verdienen. er is altijd geld te verdienen, vooral achteraf bezien. Dat doen ook de meesten... achteraf geld verdienen... als ik maar dit en als ik maar dat....

Analisten vonden vorige week de ruime 5 miljard winst van Shell een beetje magertjes... De koers ging direct na de cijfers omlaag, maar trok uiteindelijk de afgelopen twee dagen weer mooi bij. Hiermee werd de serie Doji's dan toch afgesloten met een tweetal witte candles. Dit geeft me hoop voor meer.
Ik laat dus even de index los en richt me even op RDS.
Waar ik aan denk is het kopen van de aandelen op of boven de 25,5 (slot was gisteren 25,75)
Stop loss voor deze positie is op 25,25.
Beleggers die de aandelen nu nog niet willen, kunnen mogelijk ook denken aan het schrijven van put opties, maar doet u dat alleen als u weet waar u aan begint.



www.beursbox.nl


www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?