vrijdag, april 16, 2010

 

Fusie ABNAMRO en Fortis

In feite is er geen sprake meer van een fusie. Fortis gaat simpelweg op in ABNAMRO.
De Fortis bank kantoren verdwijnen, het logo gaat weg, terwijl ABNAMRO gewoon blijft bestaan.
Boven de twee banken staat de de nieuw gevormde ABNAMRO group en de aandelen van die groep zijn alle in handen van de Nederlandse staat.
Aan de ene kant zie ik met angst en beven nu dat de Nederlandse staat garant staat voor twee banken die het bankieren verleerd zijn. Aan de andere kant voorzie ik dat de wens om de bank te verkopen zo groot is, dat straks een andere bank deze nieuwe ABNAMRO voor een prikkie gaat overnemen en daarmee de belastingbetaler nog een keertje een oortje aan zal naaien.
Ik ben het vertrouwen in de banken, maar ook in de politiek volledig kwijt. Ik zal daarin de enige niet zijn vrees ik.
Heel de fusie van Fortis en ABNAMRO kost 1,2 miljard. Het mag blijkbaar allemaal wat kosten.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?