vrijdag, maart 05, 2010

 

Océ, weg ermee

Dat er pas 71% van de aandelen aangemeld is, dat is voor Canon geen probleem. Ze willen hoe dan ook Océ hebben, dus het te lage percentage wordt over heen gestapt.
Daarmee ligt er nu definitief een bodem onder de koers. De kans op het weer wegvallen tot 4 euro per aandeel is daarmee weg.
Tot 19 maart kunt u aanmelden, maar u kunt natuurlijk ook uw aandelen open op de beurs verkopen.
Ik had zelf ook nog wat aandelen en die heb ik gewoon op de beurs verkocht voor de aanbiedingsprijs. De kans op een meevaller doordat er een tweede bieder komt acht ik vrij klein.
Dan heb ik liever gewoon nu mijn geld en ben er verder klaar mee.
Beleggers die hun aandeel niet gaan aanbieden lopen de kans dat ze later uitgerookt gaan worden. Ik heb niet het idee dat u daar echt veel wijzer van zult worden. Océ/Canon is er straks ook niet mee geholpen.
Het is heel jammer, maar de directie van Océ heeft het in feite volledig verpest en ze hebben de aandeelhouders verraden. Dat is echter het verleden. Wat ga je dan doen als aandeelhouder, lastig worden en de onderneming opzadelen met problemen, of verkoop je je stukken en zoek je elders je geluk. Zoals u al las, ik deed het laatste.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?