vrijdag, juni 15, 2007

 

Tranen in mijn ogen

(door Jack Hoogland)


Deze week kreeg ik een mail van iemand die mij vertelde welke aandelen hij in portefeuille had en of ik daar een oordeel over wilde geven.
Helaas voor deze vriendelijke mens kunnen en mogen we daar zelfs geen gehoor aan geven. Maar natuurlijk heb ik wel even gekeken naar enkele aandelen op het lijstje gekeken en ik moet u zeggen dat de tranen me bijna in de ogen sprongen. Van de 5 aandelen die ik bekeek was er 1 van een bedrijf dat nog nooit omzet had behaald, 3 van bedrijven die verlies lijden had er 1 een koers winst verhouding van 40.
Ik durf te stellen dat deze mens echt niet een sukkel is met een IQ van 75, maar een gewoon mens als u en ik. Misschien iemand die niet al te veel verstand heeft van het financieel goed beoordelen van een onderneming, maar dat is bij de meeste beleggers het geval.
Wel is het heel triest, want hij staat uiteraard op fors verlies. Ik weet dan ook bijna zeker dat er veel meer mensen zijn die dit soort aandelen in portefeuille hebben. De basis van verstandig beleggen is en blijft om u te beperken tot aandelen van bedrijven die winst maken én winstgroei realiseren.

Met www.topaandelen.com is dát de eerste eis die we aan een aandeel stellen en als u dezelfde eis stelt zult u zich al veel toekomstig leed besparen.
Wilt u uit deze aandelen ook nog de goedkoopste, dus de aandelen met het minste risico en het hoogste winstpotentieel?
Neem dan snel een abonnement op www.topaandelen.com

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?