dinsdag, mei 22, 2007
Online advertentiemarkt is hot
Microsoft, zelfs het vrijwel onaantastbare Microsoft, laat zich er daarom toe verleiden om voor 6 miljard dollar en met een heftige 85% bonus, een online advertentiebedrijf op te kopen.
Dit doet denken aan eind jaren negentig en vooral aan de UMTS veiling, want toen 'moest' ook iedereen meedoen, want anders had je het nakijken. Uiteindelijk bleek degene die zich toch niet liet opjagen aan het langste eind te trekken.
Het bedrijf dat Microsoft kocht heeft een K/W van 90!
Google dat recent met DoubleClick voor de helft van het geld een veel bekendere speler overnam, heeft Microsoft min of meer gedwongen tot de stap. Het niet doen zou Microsoft tot een veel kleinere speler dan Google maken en zou kunnen betekenen dat Microsoft de aansluiting met de wereldmarkt mist. Yahoo kaapte immers laatst al Right Media voor 700 miljoen weg, terwijl WPP Groep 24/7 Media aangekocht heeft.
Dat was bij de top van Microsoft reden om dan maar 'tegen elke prijs' ook een aankoop te doen.
- Ik denk dat ze zich in Redmont gek hebben laten maken en dat zelfs Microsoft door stappen als deze in de toekomst gaat inzien dat haar geld in rook is opgegaan, vervlogen in de bubble.
Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl
Labels: 24/7, doubleclick, google, microsoft, wpp, yahoo