dinsdag, april 10, 2007

 

Mijn sollicitatiebrief aan Warren Buffett

Warren Buffett (76) is op zoek naar een opvolger. Hij heeft daarom in zijn brief aan de aandeelhouders gevraagd naar sollicitatiebrieven.
Wat de meeste sollicitanten vergeten is dat niet alleen Buffett vervangen moet worden, maar ook zijn companen Charlie Munger (83) en Lou Simpson (70) en hebben de pensioengerechtigde leeftijd al ruim overschreden.
Kortom, er moet niet één man vervangen worden, maar er moet naar mijn mening een heel nieuw team komen.
Mijn voorstel aan Warren Buffett zou zijn om dan ook drie jonge en toch al redelijk ervaren mensen in één keer aan te nemen en de hem nog gegeven jaren in de leer te nemen.
Ik ken ze al, en u kent ze waarschijnlijk ook. Mijn voorstel zou namelijk zijn om Jack Hoogland aan te nemen, onder andere vanwege zijn hoogstaande analytische cijferwerk en zijn aan Warren Buffett gerelateerde stijl van beleggen. Daarnaast zou ik in dat team Maarten Verheyen willen opnemen vanwege de durf en het ondernemerschap en toch ook de voorkeur voor de fundamentele beleggingen. Als laatste zou ik zelf graag deel van dat team willen uitmaken vanwege de volhardendheid en de ruime ervaring op het gebied van beleggen, ondernemen en publiceren.
We kunnen met z'n drieën nog wel meer dan ik hier even kort beschreef, maar in grote lijnen zou dat toch een team zijn dat heel veel voor elkaar kan krijgen.
Het is alleen zo dat ik vergeten ben het aan de andere twee voor te leggen...
Dus misschien maar niet versturen die sollicitatiebrief. Het is zo teleurstellend voor Warren als hij voor ons kiest en wij vervolgens 'nee' zeggen.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?