woensdag, februari 28, 2007

 

De beurs als voedselketen

Stelt u even dat we de beurs zien als de voedselketen. De haaien boven in de voedselketen, en dan nu de invuloefening, waar denkt u dan dat de particuliere beleggers zich bevinden?
Als we de beurs als de voedselketen zien, dan is iedereen zonder meer duidelijk dat de particuliere beleggers onderaan die keten hangen. Er zijn er zat van en ze zijn door de beroepshaaien makkelijk te plukken. Sterker nog, ze smeken bijna om geplukt te worden.
Ik heb persoonlijk de laatste weken vrijwel letterlijk iedere dag wel mailtjes van lezers gehad die mij vroegen waar ze in moesten stappen. Ja, ik was wel met Global Energy Newsletter uit de markt gestapt, maar wat was nu wel koopwaardig, waar konden ze dan misschien toch wel in?
Mijn antwoord, zo zullen ze allemaal kunnen beamen, was toch steeds dat ze geduld moesten hebben. Niet iedereen was er blij mee, want ze zeiden ze 'er gaan toch ook aandelen omhoog' en 'ik moet toch nu ook wat', 'wat als je het mis hebt, dan loop ik winst mis'... etc.
Ja, en toch gaf ik iedereen aan geduld te hebben. Gelukkig maar. Nu maar hopen dat ze ook geluisterd hebben...


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?