woensdag, februari 28, 2007

 

Ondergewaardeerde aandelen

Zoals u weet ben ik zeer positief over de service van Jack. Ik neem vrijwel iedere maand één of twee van de aangeprezen aandelenposities zelf in, en die ingenomen posities doen het daarbij over het algemeen erg leuk.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik dan ook gisterochtend een mail van een lezer die het had over zijn twee aandelen waarbij hij al op 'tientallen procenten' op verlies stond.
Oeps?
Ik ben direct gaan kijken waar ik dan zulke enorme verliezen over het hoofd heb gezien. Ik koop immers niet alle posities en de posities die ik zelf niet inneem heb ik tot nu toe ook niet bijgehouden.
Ik heb geconstateerd dat buiten de door mij ingenomen posities inderdaad niet alle posities op winst staan, maar gezien de daling van de energiesector sinds eind december is dat geen verrassing. In één nieuwsbrief was de nadruk namelijk komen te liggen op de energiesector. Twee van die toen aangeprezen aandelen staan nu dus op verlies. Een verlies van 16 naar 13,70 en een verlies van 17,3 naar 15,4. Die daling is echter naar mijn idee geen ramp. Het zijn spotgoedkope aandelen, dus fundamenteel zit het gewoon goed. Blijkbaar heb ik wat meer een neus voor het kiezen tussen de drie genoemde aandelen, want mijn grootste verlies op een ingenomen positie is op dit moment 4,57%. Daar staat dan tegenover dat ik al één keer 35% winst nam en een andere positie op dit moment 31,7% op winst staat. Eén van de vorige week ingenomen posities staat nu al 7% op winst. Het is blijkbaar dus pure pech dat die ene belegger net twee aandelen koos die het dan ook net alletwee minder doen en dat hij dan blijkbaar net op een hoog punt instapte. Hoger blijkbaar dan het moment dat Jack het aangegeven heeft.
Je kan het net even vervelend treffen.
(Gisteravond kregen ook de ondergewaardeerde aandelen hun deel van de koersklappen. Ze zijn er niet immuun voor, maar dat is op zo'n moment geen enkele groep aandelen. De genoemde koersen zijn opgetekend voor de sessie van gisteren)


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?