dinsdag, januari 23, 2007

 

Hoogste zakelijke rente

Wat de reden is weet ik niet, maar bij de Nederlandse banken krijg je als ondernemer vrijwel geen rente op het zakelijke spaartegoed. De NMa ziet daar blijkbaar geen kartelvorming in, maar feit is dat alle banken de ondernemingen zwaar te kort doen. Immers betalen ondernemingen voor de bankrekeningen, voor iedere overboeking en voor iedere toezending van afschriften, maar als dank van de banken dus vrijwel geen rentevergoeding op zakelijk tegoed.
Ik heb een zakelijke beleggingsrekening bij Alex lopen. Alex, dat gisteren bekend maakte meer dan 100.000 rekeningen te hebben. Zover mij bekend niet 100.000 rekeninghouders, want ik heb al twee privé rekeningen en één zakelijke rekening bij Alex lopen.
Alex vergoedt op dit moment 2,8% rente. Ik heb daarop mijn zakelijke tegoed naar die spaarrekening overgemaakt en ik krijg nu ook op mijn zakelijke tegoed 2,8%. Misschien een leuk idee voor andere ondernemers die wat meer rendement op hun zakelijke spaartegoed willen ontvangen.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?