donderdag, januari 18, 2007

 

Formule 1 populair bij marketing managers

Ik las ooit eens dat als je als adverteerder geld gaat stoppen in zoiets als Formule 1, het einde nabij is. Bakken met geld kost een Formule 1 team en als adverteerder/sponsor moet je dan ook diepe zakken hebben.
ING weet van gekkigheid al niet wat ze met al haar rijkdom moet doen, dus gaf al aan te willen sponsoren. Spijker ging een stap verder en gaat zelfs in een team stappen en nu komt ook Randstad met een driejarig sponsorcontract met AT&T Williams.
Volgens Randstad is de naamsbekendheid van haar onderneming belangrijk in de markten waarin ze opereert. Dat je als uitzendorganisatie weinig van doen hebt met deze geldverslindende zeer milieuonvriendelijke tak van sport boeit blijkbaar niet veel.
Als marketeer kan ik me amper indenken dat deze investering zich voor Randstad gaat terugverdienen. Wel is het briljant van de marketingmanager. Hij is in één keer door zijn budget heen, krijgt vele snoepreisjes aangeboden en kan aantonen dat Randstad inderdaad de aankomende drie jaar een x aantal minuten op TV is geweest.
Pure marketing armoede wat mij betreft, maar petje af voor de manager die zijn baan zo zeer simpel maakt en toch de nodige luister geeft.



Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?