woensdag, juni 14, 2006

 

Nu de beurscapitulatie nog

De meeste beursdips van enige omvang komen aan hun einde net nadat er een capitulatiedaling is geweest. Dat is een moment waarop beleggers het gewoon niet meer zien zitten en massaal hun aandelen 'tegen elke koers' dan maar dumpen om van de hoofdpijn af te zijn.
Ik zit eerlijk gezegd al een beetje te wachten op dat moment. Moeten we daarvoor onder de 400 komen? Ik weet het niet, maar wat ik wel weet, is dat ik een capitulatieverkoop herken als ik er één zien. Vol verwachting klopt mijn hart.
Door de verkopen in de stijgingen heb ik nog altijd zat cash vrij om te kunnen kopen. Ook ik heb jaren gekend dat ik na de beurscorrectie enorm baalde dat ik geen geld vrij had om te kunnen profiteren van de lage koersen. Die situatie is nu totaal anders want op tijd nam ik de afgelopen maanden winsten in goudaandelen, in posities in Amsterdam en in al wat energieaandelen.
In die laatste kocht ik de laatste weken ook al flink in, maar nog altijd staat het meeste van mijn geld nog altijd cash, wachtend op het moment dat de koopjes weer massaal opgepakt mogen worden. Ik ben al begonnen met wat aankopen en ja, die staan nu op verlies. Ik koop daar gaandeweg wat van bij en bouw zo al posities in vooral kwaliteitsaandelen op.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?