woensdag, juni 14, 2006

 

Hoe ver gaat de beurs nog omlaag

In het financiƫle centrum van Dubai zijn ze over hun prestaties terecht zeer trots. Als we daar naar de beurs kijken, dan is het echter armoe troef. De beurs is ondertussen 58% van haar waarde vanaf het hoogste punt kwijt van dit jaar kwijt. Het is geen uitzondering in het Midden Oosten. Saoudi Arabiƫ verloor al 43% vanaf het hoogste punt van dit jaar.
Duitsland staat nu al 17% lager ten opzichte van het hoogste punt van het jaar. Het is niet zoveel meer dan de 16% die de AEX nu onder de top van 2006 staat!
Het gaat gewoon zeer slecht op de beurs en al enkele weken geleden schreef ik u dat mijn accountmanager aangaf dat vrijwel iedereen toen al op verlies stond. Ik stond zelf op dat moment nog ruim op winst, maar zie nu de winst ook slinken. Dit omdat ik toch al wat posities her en der kocht en daar nu ook wat op verlies. Ik nam al winst op mijn put posities en heb nu dus vrijwel geen afdekking meer tegen verdere dalingen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zo'n twee derde van mijn voor beleggen beschikbare vermogen cash heb staan. Ik zit dus in feite amper in de markt, maar ben dit wel langzaam aan het uitbreiden. Ik zoek vooral mijn heil in de kwaliteitsfondsen binnen de energiesector, waarbij ik enkele zeer kansrijke speculatievere aandelen niet schuw. Op af en toe een gokje binnen de AEX na, zet ik vooral in de energiesector in. Daar gaan de komende jaren de miljoenen verdiend worden.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?