donderdag, november 10, 2005

 

Welke beurs is nu interessant?

Door Jack Hoogland


Welke beurs is nu interessant?Deze week zag ik in de nieuwsbrief een artikel van Tom, waarin hij schrijft dat hij Japanse beurs zowat de meest interessante beurs is op dit moment. Met Tom's analyse ben ik het volledig eens. De vraag die hij zichzelf stelde was: op welke beurs is het sentiment het meest positief? Japan dus. Probleem met dit soort analyses is mijns inziens echter altijd dat wanneer een buitenlandse beurs als interessant wordt opgemerkt er al een stijging van tientallen procenten heeft plaatsgevonden. Bijkomende vraag is dan altijd: hoe lang gaat het sentiment zo positief blijven? Aan iedere stijging komt tenslotte een eind en volgt vaak een daling. Om te bepalen welke beurs het meest interessant stel ik me daarom liever andere vragen, en dat zijn de volgende:


Wat mij betreft is het antwoord op al deze vragen dezelfde. De Amerikaanse beurs is mijns inziens om alle vier deze vragen onverslaanbaar, daarom het meest interessant en dus beleggen we met StockTradingExpert op deze beurs. Bijkomend voordeel is dat wanneer de Amerikaanse beurs sterk gaat stijgen óf sterk gaat dalen we er vanaf de eerste procent erbij zijn.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?