vrijdag, november 04, 2005

 

Kop-schouder patroon in cruciale fase

Door Herman Twaalfhoven


Naar aanleiding van mijn vorige bijdrage aan de nieuwsbrief kreeg ik reactie omdat ik melde dat dalingen bij oktober hoort. Een lezer wees me op het feit dat de afgelopen jaren oktober juist goede maanden zijn geweest (hoewel vorig jaar per saldo neutraal maar wel met een stevige dip). Maar wat ik veel belangrijker vindt, is dat mijn bijdrage gelezen wordt en niet voor zoete koek geslikt wordt. Er wordt gelukkig over nagedacht.
De vorige keer heb ik geschreven dat er een mogelijke bodem zou kunnen zijn bij 385. Dit is juist gebleken (puur geluk?). Inmiddels zijn we, ondanks de winstwaarschuwing van Dell, aangekomen bij de top van de rechter schouder. Dit is dus een belangrijk punt. Stoten we door, dan is het kop-schouder patroon niet meer geldig en volgt er toch nog een oude jaarsrally. Mocht de AEX haperen, dan wordt het koersdoel 365. Hierbij let ik ook op de US die gisteren de toppen niet kon vasthouden. Kortom, we bevinden ons in een cruciale fase.



www.beursbox.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?