dinsdag, juli 05, 2005

 

Koersmanipulatie door spamscam

Sleutelwoorden: Koersmanipulatie, spamscam, pennystocks, belegger, spam mail

Er gaat nu over Internet een spam mail rond dat een pennystock in Amerika aanprijst.
Begin jaren negentig was het de maffia dat greep op Wallstreet wilde krijgen en af en toe een klein fonds de hemel prees. Toen ze dat keer op keer lukte gingen ook de reguliere analistenhuizen dat doen, de schandalen kunnen we ons nog wel herinneren.

Internet is nu zo ondoorzichtig geworden dat nu een nieuwe poging gedaan wordt.
Ik had vanochtend een aanbeveling voor een pennystock meer dan 100 keer van verschillende aanbieders in mijn inbox. Het is net een virus, maar nu zal ongetwijfeld de verzender een belang in dat bedrijf hebben en hoopt deze erop binnen te lopen. Als die mail naar honderden miljoenen Internetters gaat, dan zijn er vast wel een paar die dit gokje wel willen wagen. De spammer loopt binnen, of de belegger/gokker dat ook doet is de vraag. U weet, bij succes komen er volgers, dus de kans dat we nu iedere dag een pennystock aanbeveling in honderdvoud gaan krijgen is enorm. De Amerikaanse beurswaakhond krijgt het druk.

Een aardige manier om hier legaal van te profiteren is wat geld in echte pennystocks, die potentieel interessant zijn, te stoppen. Zou het aandeel eens onderwerp van een spamscam worden, dan heeft u een mazzeltje. Achteraf gezien, maar dat wist ik toen nog niet, was dat het voornamelijk waardoor ik eind jaren negentig mijn fortuin maakte.

Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.com



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?