maandag, mei 19, 2008

 

De olieprijs is vrijdag tot boven de $128 per vat gekomen. Er is in de markt wat onrust over de voorraden en productie. Ik begin de laatste tijd wel steeds meer het idee te krijgen dat de olieschaarste vooral een zaak is op de beurs, maar minder in de echte economie. Handelaren maken elkaar wijs dat er geen olie meer is, maar niemand neemt de moeite om te kijken hoeveel er daadwerkelijk op voorraad en aan productie is. Mijn eigen voorspelling was vorig jaar al dat olie naar $150 zou gaan, dus ik ben niet verrast, maar ik vraag me onderhand wel af hoeveel van de huidige olieprijs de gekte van de markt is.
Dat gezegd hebbende, de portefeuille van BeursAccent profiteert maximaal van de hoge olieprijs. In die zin weten we de prijs aan de pomp nog altijd goed te compenseren met winst in de aandelen. De hoge energieprijzen raken de BeursAccent abonnees niet.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?