donderdag, juni 21, 2007
Marktleider KPN
Begin dit jaar waren er grote problemen bij KPN ivm de grote aanwas van VOIP klanten. Het bedrijf kon de vraag niet aan en toen ook de techniek het af liet weten ging het mis.
Uiteraard geeft zo'n bedrijf de problemen niet toe, want dat is in de zakenwereld een doodzonde. Neen, de problemen vielen wel mee en klanten moesten niet zeuren. Die drie keer dat het mis ging was puur een uitzonderingssituatie.
Tot bleek dat consumentenorganisaties wel iets meer dan drie klachten binnen hadden gekregen.
Letterlijk tienduizenden klanten waren gedupeerd en heel wat van die mensen hebben weken, soms zelfs maanden zonder goed werkende telefoon en internet verbinding gezeten.
Geen reclame voor KPN derhalve.
Pas nu, een half jaar later, heeft KPN aangegeven dat de problemen overwonnen zijn en dat het aantal nieuwe klanten weer omhoog gebracht kan worden. Het was achteraf gezien wel degelijk een heel groot probleem. KPN andermaal fors in de problemen, maar als marktleider kan je je wel een misstap veroorloven. Wat kunnen klanten anders? Naar de concurrent gaan? In theorie is het mogelijk, maar in de praktijk zitten heel wat consumenten toch wel aan KPN vast. Wie durft er na al deze perikelen nog van Internet provider te wisselen? KPN koopt ze allemaal op, dus zelfs als je al bent weggegaan en eerder naar XS4ALL of Tiscali bent gegaan, zit je nu toch weer bij KPN!
Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl
Labels: kpn, marktleider, problemen, tiscali, voip, xs4all