woensdag, februari 14, 2007

 

US dollar afdekking

Ik heb vanochtend een order ter afdekking van mijn dollarbezittingen ingebracht. De 1,29 is getest en we staan nu al bijna weer op 1,31. Ik heb er niet veel vertrouwen in dat het nog goed gaat komen met de dollar. Ik wil daarom geen valutarisico lopen.
Overigens viel me op dat de omzet in de dollar Turbo's vanochtend niet bijster hoog was. Blijkbaar gebruiken beleggers andere methoden om zich tegen een dalende dollar in te dekken, of ze dekken hun dollarbezit niet af.
Het mooie van de Turbo is het feit dat er geen tijdslimiet aan vastzit. Er wordt ook niet dagelijks afgerekend en het maximale risico is bekend. Er verdwijnt ook geen tijdswaarde uit die Turbo. Al die nadelen zie ik wel in Optie en Future afdekkingen van de turbo.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?