vrijdag, november 18, 2005

 

VNU neemt IMS niet over

Het besluit om IMS niet over te nemen is met instemming bij beleggers begroet. De verantwoordelijke CEO heeft echter de eer aan zichzelf gehouden en zijn biezen gepakt. Het is niet leuk voor de man in kwestie, maar zo fantastisch heeft hij het de afgelopen jaren niet gedaan, dus het lijkt me voor hem en voor VNU een juiste stap. VNU moet nu op zoek naar een nieuwe topman en zal als onderneming nu even minder prominent op de overname markt aanwezig zijn.


Opvallend was de laatste weken dat ondanks de onvrede met het voornemen IMS over te nemen, de koers van VNU wel bleef stijgen. Gisteren werd intraday zelfs een feestje gevierd, maar aan het einde van de dag was er weinig meer over van de eerdere winst. Er werd een top voor 2005 gezet, maar ik werd er niet warm van. Vanwege het afketsen van de overname zie ik nu overal koopaanbevelingen verschijnen. Die zal u hier niet aantreffen. VNU is nu even stuurloos en daarbij liep het aandeel al flink op. Ik heb het idee dat na een koopgolf van opgeluchte beleggers het snel gedaan is met de pret. Misschien was het gisteren intraday al zelfs zover, maar dat valt natuurlijk moeilijk te zeggen. Voor de termijn van enkele weken zou ik eerder call opties schrijven, of put opties kopen, dan dat ik de aandelen zou willen bezitten. Zoals gezegd, ik wijk hier behoorlijk af van mijn collega's en daar moet u terdege rekening mee houden.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?