dinsdag, maart 29, 2011

 

Iedere maand winst

Is dat noodzakelijk om structureel geld te verdienen? Neen!
Is het handig om het te realiseren? Ja!
Is er een systeem om het te garanderen? Neen, maar...
Er is wel degelijk een manier om de kans erop groter te maken. Waar ik dan op doel, is op aandelen bezitters die op hun bezit structureel Call opties schrijven en die als ze aandelen willen kopen eventueel Put opties schrijven op die aandelen te verkrijgen, danwel alleen de put optie premie opstrijken en de aandelen niet verkrijgen.
Via die weg is de kans op iedere maand winst wel groter. Een performance van 1% tot 1,5% rendement per maand vanuit geschreven optie is met een portefeuille van wat omvang gemiddeld wel mogelijk. Als u dus in die maand niet meer waarde op de portefeuille verliest dan die 1 tot 1,5%, dan is er 'winst'.
Waarmee ik ook wil zeggen, dat het helemaal geen ramp hoeft te zijn als u een paar maanden geen winst maakt omdat de aandelenkoersen even niet meezitten. Als u dan toch iedere maand 1% uit de markt trekt, dan gaat het des te harder als de aandelenkoersen uiteindelijk weer aantrekken.
Ik ben er daarom al lang mee gestopt om als een gek rendement te willen scoren. Ik pak iedere maand die 1% en daarbij pak ik de winst op stijgende aandelenkoersen regelmatig mee. Dat niet iedere maand winstgevend is, daar lig ik niet wakker van. Het feit dat mijn portefeuille normaal gesproken jaar op jaar wel gestaag groter wordt, bewijst mijn gelijk. Het gaat allemaal niet keihard, maar wel gestaag. Ik denk dat dat het geheim van succesvol beleggen is...

Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?