dinsdag, december 21, 2010

 

Een voorbeeld van beleggingsinkomen

Afgelopen vrijdag heb ik op een investering in aandelen van in totaal 7500 dollar twee opties maart geschreven.
Ik deed dat op een uitoefenprijs die 10% boven de huidige aandelenkoers ligt.
Ik kreeg hiervoor een bedrag van 130 dollar. Dat lijkt niet veel, maar die 130 dollar is nu al van mij. Ik raak mijn aandelen kwijt als de aandelenkoers 10% in waarde gaat stijgen. Dat houdt in, nog weer 750 dollar winst maken.
Stel dat ik het geluk heb dat ik mijn aandelen kwijt raak, dan is het al 880 dollar winst in drie maanden.
Het kan echter ook zijn dat de koers niet stijgt. Ik blijf recht houden op dividend en ik mag de ontvangen 130 dollar houden. Die 130 dollar is tevens al een kleine buffer voor een eventuele koersdaling. Immers, dat kan ook.
In 2010 bleek het schrijven van opties zeer rendabel te zijn. De Insider BeursAccent abonnees hebben hieraan letterlijk meer dan 5000 dollar aan premie binnen kunnen halen. Dat is dus buiten dividend inkomen en buiten koers winst of verlies.
Mijn ervaring is dat het goed werkt op degelijke, niet te hoog gewaardeerde aandelen van winstgevende bedrijven. Die keuze voor bepaalde aandelen is voor mij wel een belangrijk uitgangspunt.


Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?