dinsdag, november 10, 2009

 

TINA, There Is No Alternative

Peter van Kleef, columnist van SNS Fundcoach kwam tot de conclusie dat aandelen misschien niet altijd omhoog gaan, maar dat er op dit moment feitelijk geen alternatieven op aandelen zijn als plek waar je je geld als belegger laat.
Misschien heeft hij gelijk, maar welke aandelen heeft hij het dan over?
Immers, aandelen zijn niet allemaal gelijk.
Durven we pennystock aandelen te vergelijken met de 30 Dow Jones Index aandelen? Dat lijkt me toch niet.
Het is dus wel erg makkelijk om de markt te verdelen in Aandelen, Obligaties en Cash.
Dat is ongeveer hetzelfde als kleuren benoemen als zwart, wit en kleuren. Dat terwijl mijn PC al 32 miljoen kleuren zegt aan te kunnen.
Als belegger heb je wel degelijk een enorme keuze. Recent bijvoorbeeld bleken twee pennystock aandelen die in het Beursbox forum genoemd en veel besproken zijn ineens met meer dan 100% in koers te kunnen stijgen. Wie mijn Trendmethodische Aanpak kent, (zie Beurs Kennis Box op de Beursbox site) weet waar we staan als pennystocks dat soort dingen doen.
Waar we dan vervolgens heen moeten, heb ik indertijd in 1999 ook al beschreven. Daar is (binnen de aandelensector) uiteindelijk inderdaad geen alternatief voor.
Morgen deel twee, waarbij ik wel degelijk een alternatief zal gaan geven. Er zijn namelijk meer kleuren dan Aandelen, Obligaties en Cash.

Deel 2 vindt u hier.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?