woensdag, juli 16, 2008

 

Utah Uranium

Dit aandeel is enkele maanden geleden uitvoerig besproken in deze nieuwsbrief. Het was een tip van één van onze publicisten, maar ik had er nogal commentaar op. Het aandeel werd namelijk een week later enorm gepushed door een Amerikaanse nieuwsbrief en naar mijn idee was dat één grote fraude.
Dat was op een koers van $0,80. Het aandeel staat nu $0,25 en ineens is het bedrijf 'groot' in Potash geworden. Potash is een soort grondstof voor glas, zeep en kunstmest. Het bedrijf wil nu haar naam gaan veranderen om beter te reflecteren waar ze mee bezig is. Het moet Universal Potash Corp. worden.
Blijkbaar is de uranium hype volledig uitgespeeld, en wordt nu ingezet op grondstoffen, dat op dit moment in de beurs een wel werkende hype lijkt te blijven. Het zou me niet verbazen als we over enkele weken weer een nieuwe 'promotie' gaan zien, waarbij ingezet wordt op de grote kansen in de grondstoffen markt.
Wordt het ooit wat met dit bedrijf? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Naar mijn idee is dit een soort geldmachine die alleen bestaat om een prachtig loon te verzorgen voor de eigenaren. Ze voelen heel goed aan wat beleggers 'leuk' vinden en zetten daar op in. Als de hype uitgespeeld is, zoeken ze gewoon een volgende. Ze halen weer nieuw geld op, jagen de koers via legale manipulatie op en maken ongetwijfeld extra geld door met hun eigen aandelen te (laten) handelen.
Naar mijn idee één grote fraude met altijd de belofte dat morgen winst gemaakt gaat worden.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?