dinsdag, juli 01, 2008

 

De mooiste aandelen

In een beurs als deze is het niet makkelijk beleggen. Veel beleggers willen liefst iedere dag winnen en hoewel ze zich realiseren dat het wel eens een dagje wat minder kans zijn, wordt het al wat anders als het twee of drie verliesdagen worden. Laat dan helemaal buiten beschouwing hoe die beleggers worden als het één, twee of drie zwakke maandjes worden!
Leiden in last kan ik u zeggen.
Iedereen heeft schuld en beurs is helemaal niets meer!
Toch maak ik me als value investeerder geen zorgen. Ik had de afgelopen maanden ook aandelen die inderdaad fors omlaag gingen. Vorige week haalde één van mijn aandelen het trieste feit van -50% terwijl tegelijk een ander aandeel in de portefeuille de 100% behaalde.
Dat streept dus lekker bij elkaar weg, maar ontegenzeggelijk is het een ander verhaal dan in 2007, toen ik minstens iedere twee maanden wel een 100% aandeel mocht melden.
Wat we nu echter hebben is een leukere beurs... Jawel. Immers nu zijn er zeer interessante aandelen tegen nog interessantere prijzen te vinden. Juist daar waar anderen de handdoek teleurgesteld in de ring gooien, ga ik op zoek naar die koopjes. Zeer winstgevende bedrijven met een goed management en een toekomstverwachting om de vingers bij af te likken.
Het komt sommigen vreemd over dat ik zo enthousiast wordt in een beurs als deze. Ik zie echter de winsten van de aankomende tijd al voor me. Die creëer ik in tijden als deze. In tijden dat anderen alleen maar dalingen zien. Ik zie kansen... Grote kansen.
www.beursaccent.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?