woensdag, juli 30, 2008

 

Grondstoffen kansen

Ik werd gisteren benaderd door Nederlandse vertegenwoordiger van een Luxemburgse onderneming die private placement aanbiedingen in onder andere de grondstoffenmarkt doet.
Na een eerste telefoongesprek heb ik gevraagd naar nadere gegevens. Ik kreeg snel een E-mail, maar veel verder bracht het me niet.
Ik ben daarop actief op Internet gaan zoeken.
Het koste moeite kan ik u zeggen. In de KvK database stond een vermelding, dat wel. Echter sites waren van de onderneming in eerste instantie niet te vinden.
Het domein van het E-mail adres stond nog geen website op. De namen waaronder de onderneming(en) opereren zijn zo gemeengoed, dat het in Google wel hits oplevert, maar de juiste gegevens amper bovenkomen. "Management" doet het altijd goed. "Portfolio" is ook in veel namen terug te vinden. 'Investments' en 'Advice'... ook die woorden worden vaak en graag in bedrijfsnamen gebruikt. Zo ook dus bij deze aanbieder(s). Zoals die twee 'muppets' in hun hilarische act over de bankencrisis ons al aangaven, het zijn 'goede namen' die vertrouwen uitstralen. Voor die acts, kijkt u op http://www.beursbox.nl/beurs-kennis-box.html (Bankencrisis uitgelegd)
Kortom, ik was nog niet onder de indruk.
Nog maar eens gebeld. Hoewel het bedrijf sinds 1996 bestaat, is er alleen een Luxemburgse website. Het gaat om aanbiedingen van vooral bedrijven met pennystock aandelen die hier in Europa nieuw geld zoeken.
Ze deden het voorkomen alsof IEX hun bijeenkomst op 5 augustus in Amsterdam al aan het promoten waren. Ik doe dat vooralsnog niet. Eerst wil ik meer zekerheid voor ik u naar een dergelijke bijeenkomst verwijs.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?