vrijdag, januari 11, 2008

 

KLM bod aan minderheidsaandeelhouders

In 2004 ging het aandeel KLM ongeveer voor 17,80 per aandeel over aan Air France. Uiteindelijk werd het nog minder, want het aandeel Air France werkte heel toevallig net niet mee.
Slechts 2% van de aandeelhouders KLM heeft zich indertijd niet bij de situatie neergelegd. Die 2% eiste niet geheel onterecht meer geld, want KLM was door het zittende management gewoon verkwanseld aan de Fransen. Zo werkt dat tegenwoordig nog altijd, daar zijn CEO's goed in, daarom krijgen ze zo goed betaald.
KLM wil nu van die 2% dissidenten af, want ze houden de verdere voortgang tegen. Na vier jaar is er daarom eindelijk een bod gedaan en dat is 21,80 per aandeel.
Ik ben geen aandeelhouder KLM, maar mij komt het over als een belediging aan de zittende aandeelhouders. KLM heeft vrijwel direct na haar overname veel beter dan officieel verwachte cijfers bekendgemaakt en de combinatie met Air Franse dreef op de winsten vanuit de KLM hoek.
Dan stellen dat na vier jaar zo'n kleine stukje waarde vermeerdering heeft plaatsgevonden is in feite je schandelijke gedrag van toen nu onverminderd voortzetten. Naar mijn idee had Air France KLM dan beter geen bod kunnen doen, maar zoals gezegd, ik ben geen aandeelhouder. Dat leek me indertijd al de beste weg en naar mijn idee blijkt dat nu ook wel weer.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?