woensdag, juni 27, 2007

 

Amerikaanse huizenmarkt

De malaise is nog niet over. Niet alleen is het aantal verkochte nieuwe huizen iets omlaag, maar ook is de gemiddelde verkoopprijs in april met 2,1% gedaald. Dit is de grootste daling van de afgelopen 6 jaar.
Het aantal te koop staande huizen is nu op recordhoogte gekomen en kopers hebben dus ruimte keuze en kunnen de prijs bepalen. Eén van de lezers van de nieuwsbrief is nu druk doende om in Georgia een huis te kopen en ik krijg van hem bijna dagelijks de laatste stand van zaken door. De prijzen liggen in Amerika nog altijd fors onder wat we in Nederland gewend zijn. Natuurlijk moeten we niet de stad New York, uitkijkend over Central Park, vergelijken met een woning in Groningen, maar als u ziet hoeveel huis er zoal verkregen kan worden, dan is een huis in Amerika heel wat goedkoper dan in Nederland. Het lijkt wel wat op het verschil tussen Nederland en België.
Ik heb zelf een leuk optrekje net over de grens op het oog. Twee keer zo groot als dat ik nu heb, met drie keer meer tuin. Het is vervolgens goedkoper dan wat ik nu heb...
Of ik het ga doen? Ik weet het nog niet. Een keertje misschien wel, maar dat keertje is waarschijnlijk nu nog niet aangebroken.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?