vrijdag, maart 30, 2007

 

Site eigenaren

Ik schreef er eerder in deze nieuwsbrief al over, het zou eigenlijk duidelijk moeten worden gemaakt van wie een (financiële) site eigenlijk uiteindelijk is. Immers schrijven ze over beursposities en het mag best duidelijk zijn of daar bedoelingen achter zitten.
Toevallig werd ook gisteren bekend dat belegger.nl, één van de collega sites, is overgenomen door uitgever Sanoma (bekend van bladen als de Viva).
Opvallend, omdat die uitgever geen 'insider' in de financiële markt is, maar er dus blijkbaar wel een markt wordt gezien in financiële content. Ook DFT.nl is in handen van een uitgever, dus helemaal uniek is de situatie niet. Gaan nu meer uitgevers richting de financiële markt verschuiven?
In een bericht van Harry Geels, die in reactie op het overnamebericht een artikel schreef waarin hij aangaf dat hij het niet begreep, mede omdat veel sites goochelen met bezoekerscijfers, kwam ook Beursbox.nl als één van de grotere beursportals voor. Ik weet serieus niet of dat zo is.
Ik denk wel dat het één van de grote financiële nieuwsbrieven begint te worden.
Ik gebruik de cijfers die andere sites gebruiken, zoals 'unieke bezoekers' niet. Bezoekersaantallen op de site boeien me niet zo heel veel. Het feit dat u al vanaf april 2001 iedere dag de nieuwsbrief gratis toegestuurd krijgt, is het bewijs van het succes van Beursbox. Of Beursbox dan nummer 5 of nummer 10 van Nederland is, boeit mij als uitgever niet. De huidige opzet leent zich niet voor extreme groei. Als er een uitgever is die daar wel aan wil werken en de site tot de grootste wil maken, mijn adres is bekend.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?