donderdag, maart 15, 2007

 

Meer rust in de portefeuille

Hoe kan ik als belegger meer rust in mijn portefeuille brengen? Die vraag is in meerdere vormen de afgelopen dagen gesteld. Beleggers worden onrustig van de snelle beursbewegingen en balen van het feit dat een daling vaak al bij de opening een feit is, en beleggers dus feitelijk geen kans kregen om op tijd uit te stappen.
Het antwoord op de vraag is relatief simpel. Het is namelijk een keuze maken.
Of kies voor het afdekken van posities, of kies voor het alleen nog kopen van aandelen van bedrijven waar u heel zeker over bent. Natuurlijk kan de koers dan zakken, want in een bear market is geen aandeel immuun, maar als u zeker weet dat u een fantastisch aandeel heeft, tegen een extreem lage koers, dan maakt het toch niet zoveel uit dat andere beleggers die kwaliteit even niet zien. U koopt eventueel wat aandelen bij en houdt de aandelen stug vast. Precies zoals Warren Buffett ook al veertig jaar met groot succes doet.
Ik heb nu zelf in de energie sector en in China een aantal posities die ik van plan ben nog jaren in bezit te houden. Ik bouw dat langzaam op. Als een prachtige kans zich voordoet, dan is dat in principe een koopkans. Het houdt alleen niet in dat ik iedere dag dat de beurs daalt een koper ben.

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl

Labels: , , , ,




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?