dinsdag, november 14, 2006

 

Romarco Minerals (r.to)

Dit is het bedrijf waar mijn zoontje (Romar) naar vernoemd is. Ik schrijf wel eens dat je niet verliefd moet worden op aandelen. Dit bedrijf is er een mooi voorbeeld van. De toenmalige directeur had het niet zo op die kleine beleggers die zo snel afscheid namen. Ik daagde hem uit om te bewijzen dat hij beter was dan de aandeelhouders die hij zag als geldbeluste aandelenhoppers.
Helaas.
Ik heb gewonnen.
Mijn zoontje heeft de aandelen nog, de directeur nam zijn geld en ging.
Het bedrijf ging onder zijn leiding in de Internet crisis gekke dingen doen en ging bijna onderuit. De directeur werd vervangen en men is terug op het oude spoor. Nog niet erg succesvol, dus was er recent extra geld nodig.
Er werd 8 miljoen Canadese dollar opgehaald, waarbij men ongeveer miljoen aan kosten kwijt was. De hoeveelheid aandelen die uitstaan werd verdubbeld.
Het voordeel is nu, dat er geld is om verder te gaan en er zijn nieuwe aandeelhouders die wat te verliezen hebben. Niet veel, want de aandelen werd bijna gratis vergeven, maar in totaal is er wel 8 miljoen C$ neergelegd door beleggers die er vertrouwen in hebben. Hoe lang ze hun aandelen houden bij een snelle stijging van het aandeel is de vraag. Ze verkregen hun aandelen en warrents tegen een weggeefprijs.


Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?