dinsdag, november 14, 2006

 

Genesis Technology (GTEC.ob)

Eén van mijn betere gokaandelen, waarop ik in de loop van de jaren honderden procenten winst nam, is GTEC.ob. Het aandeel is nu weer terug bij 'af' met een koers van ruim 9 cent per aandeel. Ik ga daarom de aankomende tijd weer aandelen kopen.
De reden is niet dat het bedrijf winstgevend is. Het is ook niet dat de beloning voor de managers 'eerlijk' is. Ze kennen een heel vervelend optieprogramma dat alle winst de afgelopen jaren naar de diepe zakken van de managers bracht. De aandeelhouders worden structureel vergeten door deze geldwolven.
Toch koop ik de aandelen omdat in hun manier van werken uiteindelijk wel kansen voor opportunistische speculanten liggen. Ze nemen namelijk deelnemingen in andere bedrijven en proberen er wat van te maken. Hierdoor ontstaan er speculatierondes waarbij je als trader leuke klappers kan maken. De afgelopen 6 jaar is er 3 keer zo'n speculatieronde geweest en hoewel de grafiek zegt dat we pas halverwege de rit naar de volgende zijn, wil ik onder de 10 cent per aandeel mijn belang weer rustig opbouwen. Volgende ronde nieuwe kansen, wie zet in?

Tom Lassing

www.beursbox.nl

www.beursblogger.nl




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?