vrijdag, november 10, 2006

 

Energie weer hot

Gisteren stond mijn gehele energieportefeuille nog weer een keer ruim 3,5% hoger. Eerder deze week al eens 4% en ik moet zeggen, dit lijken de feestdagen van welleer wel.
Gaat dan alles omhoog? Neen, dat niet, maar daar ik een heel afgewogen portefeuille heb, met een nadruk op offshore en China binnen de energiesector, merk ik niet zoveel van de aandelen die het minder doen.
Mijn beste aandeel deed gisteren +60% op één dag. Voor u denkt dat u dat aandeel ook wilt hebben, het betreft mijn zeperd van 2006. Dit aandeel stond eergisteren op ruim 80% verlies. Het was namelijk een speculatieve positie die door vertragingen in de uitlevering van de producten volledig onderuit werd gehaald. Gisteren eindelijk een herstel. Er is nog een lange weg te gaan wil ik bij dat aandeel winst halen. Het punt is alleen, de speculatieve positie is klein ten opzichte van de degelijke posities en de nadruk van de portefeuille ligt toch op goedkope aandelen in een ijzersterke sector. Ik kan niet anders zeggen dan dat het op termijn een vrijwel zekere winnende strategie is, die me nu al op een prachtig jaarrendement zet. Hoe lang kunt u het zich nog veroorloven om niet in energie te beleggen?
www.globalenergynewsletter.nl

Tom Lassing




<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?