donderdag, september 07, 2006
KPN neemt PharmaPhone over
Ik vond dit gisteren een opmerkelijk bericht omdat het bedrijf achter Pharmaphone (MedEuropa) een klantenbestand heeft van slechts 1000 artsen en specialisten.
Pharmaphone levert hen via PDA of mobiele telefoon content. Het kan dan gaan om bepaalde applicaties of artikelen en overige content.
Daarbij stuurt Pharmaphone dan banners mee van farmaceutische bedrijven.
Als u denkt... ja en?... Dan zit u op dezelfde lijn als waarop ik zit.
Wauw, wat belangrijk allemaal!
Volgens KPN is dit hun eerste stap richting Mobile Marketing. In feite het versturen van content en advertenties naar doelgroepen die een mobiele telefoon hebben. Dat is inderdaad een nieuwe markt. Of dit nu conceptueel ook een goed bereikbare markt is, durf ik me hardop af
te vragen. Ik ben dan weliswaar geen arts, maar ik zit als consument/ondernemer toch niet echt te wachten op commerciƫle boodschappen op mijn PDA of mobiel. Als ze al komen heb ik ze weggedrukt voor ik er ook maar echt een blik op kon werpen. Niet bepaald een droommarkt
voor adverteerders derhalve. KPN ziet het wel, maar ik vrees dat KPN nu wel heel erg op de kleintjes let. Daar was een ander bedrijf voor en dat ging het de laatste jaren ook al niet goed af toen het zich overal mee ging bemoeien.
Tom Lassing
www.beursbox.nl
www.beursblogger.nl